Please reload

Nejnovější příspěvky

Recenze knihy Síla rozumu od Oriany Fallaci

October 28, 2015

1/4
Please reload

Nejlepší příspěvky

29 doporučení disidentky islámského světa prezidentu Trumpovi, jak čelit islámu

25.4.2017

Ayaan Hirsí Alí (1969) je bývalou poslankyní holandského parlamentu a ex-muslimská spisovatelka a autorka bestselerů Infidel, Nomad a Heretic. Je somálského původu, vyrůstala také v Keni, Etiopii a Saudské Arábii a nyní z bezpečnostních důvodů žije v USA. Je feministickou bojovnicí za práva žen a svobodu. V roce 2005 byla vyhlášena časopisem Foreign Policy 46. nejvlivnějším intelektuálem světa a časopis Time ji ten samý rok zařadil mezi 100 nejvlivnějších lidí světa. V roce 2004 spolupracovala na "islám-urážejícím" filmu "Podřízení" od Theo Van Gogha, který byl kvůli němu zavražděn se vzkazem, že ona je další na řadě.

 

Aktuálně ji bylo nejen z bezpečnostních důvodů zrušeno její dubnové přednáškové „australské turné“ po Sydney, Brisbane, Melbourne a v novozélandském Aucklandu., ale také ji byla 21. března 2017 vydána, ve spolupráci s Hoover institutem a kalifornskou Standfordskou Univerzitou, 106 stránková kniha „Výzva Dawa: Politický islám jako ideologie a hnutí jak jí čelit“, v jejímž závěru dává Trumpově vládní administrativě následujících 29 doporučení, jak čelit extrémistickému islamismu a „povolávání k islámu“ (Dawa), zahrnující proselytizaci a obracení na víru pod pláštěm humanitárních prací propojených s džihádem, útočícím na jednotlivce, rodinu, vzdělávací systém, pracoviště, širší ekonomiku, společnost jako celek a politický systém.

 

1. Obecně

1.1) Vláda by měla uznat, že boj proti politickému islámu pouze s vojenskými prostředky nefunguje.

1.2) Vláda by měla definovat nepřítele jasněji: politický islám (islamismus) není jen náboženstvím, ale také politickou ideologií.

1.3) Vláda by měla pochopit význam islamistického povolávání k islámu Dawa, podvratného, naočkovávajícího předchůdce džihádu.

1.4) Vláda by měla zajistit, aby klíčoví zaměstnanci na všech příslušných úřadech pochopili nebezpečí islamismu, islamistických činností Dawa a militantního džihádu.

1.5) Vláda by měla pečlivě vážit svá slova. Ideologie je o přesvědčování. Vláda se musí naučit přesvědčit představitele ostatních vládních úřadů, americký lid, spojenecké země a muslimy, že islamismus je nebezpečný a představuje nebezpečí pro vnitrostátní bezpečnost a americký ústavní pořádek.

 

2. Na vládní úrovni

2.1) Vláda by měla uznat rozmanitost a různorodost muslimských občanů a podporovat islámské reformátory v USA i po celém světě.

2.2) Oslovením muslimských amerických komunit by se vláda měla spojit s pravými umírněnými muslimy a reformátory, nikoli s „nenásilnými“ islamisty. Nenásilní islamisté jsou zapojení do podvratné subverze: snažící se nahradit americkou ústavu a právní stát právem šaría, i když se z taktických důvodů zdržují v používání nebo propagování násilí.

2.3) Vláda by měla pochopit, že průměrný americký Muslim spolupracuje s policií, ale činí tak v rozporu s doporučeními od organizací typu CAIR.

2.4) Vláda by měla požadovat, aby FBI kontrolovala ideologické zázemí a povahu islámských organizací a jejich partnerů s cílem zajistit, že jsou opravdu umírněné, to znamená, že se neprovázaly s islamistickou agendou.

2.5) Vláda by měla poučit všechny úřady, aby nespolupracovaly s nenásilnými islamistickými skupinami, jako jsou tyto:

• The Council on American-Islamic Relations (CAIR)

• The Muslim Public Affairs Council (MPAC)

• The Muslim Students’ Association (MSA)

• The North American Islamic Trust (NAIT)

• The Islamic Society of North America (ISNA)

• The International Institute of Islamic Thought (IIIT)

• The Islamic Society of Boston

2.6) Současná selhávající strategie známá jako „boj proti násilí a extremismu“ je založena na falešných předpokladech a posiluje islamisty. Měla by být opuštěna a nahrazena účinnou strategií.

 

3. Přistěhovalectví

3.1) Vláda by prostřednictvím ministerstva vnitra měla podrobit přistěhovalce a uprchlíky ideologické kontrole, jako tomu bylo v průběhu Studené války. Jednotlivci žádající o dočasný vstup do USA, o trvalý pobyt nebo o občanství musí být dotázáni na svůj závazek k islamismu a související pojmy, jako je trest smrti za odpadlictví a podpory práva šaría a podřadnost žen. Pokud budou nalezeny osoby, které lhaly ve svých imigračních žádostech či žádostech pro získání občanství o svém závazku k americké ústavě, tím, že se zapojí do diverzních činností Dawa po jejich schválení, musí být jejich trvalý pobyt nebo občanství zrušeno.

3.2) Ministerstvo vnitra by mělo odepřít vstup cizím osobám podílejících se nebo podporujících islamismus a jemu blízké skupiny a takovým jedincům odmítnout trvalý pobyt či udělit občanství.

3.3) Vláda by měla obnovit Vstupní a výstupní registrační systém národní bezpečnosti a poradit se s odborníky k maximalizaci jeho účinnosti.

3.4) Vláda by měla upřednostňovat vstup do USA přistěhovalcům, kteří projevili věrnost k USA během války, jako jsou tlumočníci, kteří riskovali životy svých rodin podporou amerických vojsk.

 

4. Systém práva a spravedlnosti

4.1) Vláda by si měla vzít příklad z úspěšného usvědčení „slepého šejka“ Omara Abdela Rahmana, z protistátního spiknutí v případu prvního bombového útoku na World Trade Center.

4.2) Ministr zahraničí by měl označit egyptskou odnož Muslimského bratrstva za cizí teroristickou organizaci, stejně jako byl v USA zakázán Hamas, díky jasnému napojení na terorismus.

4.3) Vláda by měla zavést účinnou ideologickou kontrolu kaplanů zaměstnávaných ministerstvem spravedlnosti, justiční stráží, ministerstvem obrany (vojenští kaplani) a ministerstvem zahraničních věcí. Justiční stráž, ministerstvo zahraničí, různá státní nápravná zařízení a ministerstvo obrany musí přestat spoléhat na Islámský výbor a Islámskou společnost Severní Ameriky při prověřování kaplanů.

 

5. Dohled

5.1) Vláda by měla systematicky mapovat infrastrukturu podvratných aktivit Dawa po celém světě, zejména při napojení globální infrastruktury na USA: fondů, fyzických osob, institucí, nevládních organizací a vládních podpor.

5.2) Vláda, s Kongresem, by měly poskytnout Ministerstvu vnitra a FBI větší pravomoci pro shromažďování průzkumných zpravodajských informací o islamistických skupinách. Nyní mohou jednat pouze tehdy, když je spiknutí vázáno pro podněcování k páchání násilí nebo až když skutečný násilný čin nastal.

5.3) Vláda by měla zajistit přiměřený dohled nad islámskými centry a mešitami, které jsou hodnověrně podezřelé ze zapojení do podvratných aktivit, jako je Islámská společnost v Bostonu. V reakci na tlak ze strany islámských lobbistických skupin, usilovat o zpravodajskou činnost v mešitách v New Yorku, které byly uzavřeny v roce 2015. Tyto programy by měly být obnoveny co nejdříve.

5.4) Vláda by prostřednictvím Ministerstva financí, měla zrušit daňové výjimky u organizací napojených na podvratné islamistické činnosti; odbor Ministerstva financí pověřený akreditováním náboženských skupin by měl zvažovat podvracení ústavního pořádku v USA jako kritérium nezpůsobilosti při udělování nebo prodlužování statutu osvobození od daňové povinnosti.

5.5) Vláda, s Kongresem, musí vyžadovat každoroční účetní uzávěrku Ministerstvu financí s uvedením zahraničních příspěvků od náboženských sdružení, které jsou osvobozeny od daňové povinnosti.

 

6. Diplomacie

6.1) Jako podmínku amerického přátelství, by vláda měla vyžadovat po zahraničních vládách, stejně jako islámské nevládní organizace, aby zastavily poskytování podpory a financování podvratných islámských aktivit v USA. Se zvláštním zaměřením se na Katarské, Kuvajtské a Saudské „dobročinné“ nadace. Toto bude vyžadovat synchronizaci politiky mezi ministerstvem zahraniční, ministerstvem obrany a Národního bezpečnostního výboru – a velkou vytrvalost. Vzhledem k citlivosti tohoto problému, je vhodné začít osobními žádostmi a pokud budou neúčinné nebo ignorovány (jako tomu bylo od 9. září), musí následovat přiměřený tlak veřejný.

6.2) Vláda by měla pevně odrazit snahy Organizace islámské spolupráce, snažící se omezit svobodu projevu zakázáním kritiky islámu. Tyto snahy se odehrávají na půdě OSN, Rady Evropy a dalších mezinárodních organizací.

6.3) Vláda by měla používat vysílací instituce v zahraničí (například Hlas Ameriky) pro boj ve válce myšlenek šířením proti-Dawa zpráv, zdůrazňujících práci muslimských reformátorů a ne-islamistických muslimů.

6.4) Pokud země nebo nevládní organizace nemůže ukázat ověřitelný pokrok v omezování své podpory podvratným aktivitám Dawa v USA, měla by vláda potrestat tuto zemi nebo nevládní organizaci konkrétně, například obchodními sankcemi nebo škrty v platbách dotací.

7. Vojenské operace

7.1) Vláda by měla pokračovat v konvenčních vojenských operacích proti džihádistickým organizacím s cílem chytit nebo zabít islamistické teroristy, odepřít jim bezpečné útočiště a posílit úsilí našich spojenců proti nim.

7.2) Nicméně, vláda by také měla vést kybernetickou válku s organizacemi zabývajícími se Dawa, stejně jako proti těm, které se zabývají džihádem.

 

Publikováno na webu Eurabia.

Please reload